Nuvarande hus på Bastugatan 31 stod klart 1986.
Huset byggdes som bostadsrätt men med många gemensamma lokaler för samvaro och trivsel för de boende.
Föreningen heter Katthuvudet 14.

BRF Katthuvudet 14 består av 18 lägenheter/hushåll som skiljer sig åt storleks- och utseendemässigt eftersom de första ägarna fick möjlighet att vara med redan på planeringsstadiet. Stentrappan från entré till plan -1 samt stengolvet i yttre entrén är vad som återstår av det förra huset på denna adress. Huset har många gemensamma lokaler och utrymmen för såväl kollektiv samvaro som egna fester och göromål. På våning -2 finns "snickis" och en lokal som idag är uthyrd som kontor. På -1 finns en rejäl matsal med storkök och tillhörande gård som i veckorna fungerar som förskola för de minsta barnen i Maria Magdalena förskola. På plan 7 finns bastu och ett gästrum för övernattning och ytterligare två trappor upp ett tornrum med 360 graders utsikt över staden. Husboken som du hittar i rubriklisten ovan ger en bra beskrivning av hur huset fungerar.

Bifogade fil "Energideklaration" visar husets energiklass och radonnivå.

Filen "Panorama från Tornet" nedan visar ett fotomontage gjort av Hans Norin, som det såg ut före "Stockholm Waterfront".